2014. január 3., péntek

Pierrot – Gábor Endre: Magister M

Fülszöveg: Elrejtett kincs Sopianae városában… 

Egy díszes karperec Janus Pannonius hagyatékából… 

Egy eltűt corvina… 
Jonathan Hunt Pécsett nyomoz…

Egy visegrádi ásatáson a Mátyás korabeli várfal kis cellájában harmincöt év körüli férfi földi maradványait tárják fel a régészek. Az egykor befalazott rab csontváza önmagában nem számítana világrengető szenzációnak, azonban a felirat, amelyet a fogoly vélhetően a kínhalála előtti órákban börtöne falába kapart, igencsak meghökkenti a kutatókat: Magister M 1872 Pécs – 1488 Visegrád. 

Hogyan születhetett valaki négyszáz évvel a halála után? Tévedés történt, netán zseniális lelethamisítás áll a háttérben? A rejtély megoldása most is Jonathan Huntra vár. A New York Times Magyarországon élő újságírója Eger (Jumurdzsák gyűrűje) és Debrecen (Az ördög köve) után ezúttal Pécsre utazik, ahol rég elfeledett, római kori kincsről szóló legendára bukkan, amely már Janus Pannonius képzeletét is megmozgatta. 

Ám az értékes lelet ígéretére furcsán reagálnak új ismerősei. Valaki hazudik vagy másnak mutatja magát. De ki? A kissé rámenős, ám igencsak gáláns múzeumigazgató? A dúsgazdag osztrák műkincsgyűjtő? A csinos, de bizalmatlan pesti régésznő? Netán a fiú a nevelőintézetből, aki azt állítja, őriz egy darabot Ábray professzor időgépéből?
A sorozat harmadik epizódja fantasztikus történelmi kalandregény, amely patinás helyszíneken, Pécsett, Visegrádon, Budapesten és Bécsben, több idősíkban – Kr. u. 433-ban, a reneszánsz korban, a huszadik század elején és napjainkban – játszódik, s benne életre kel Janus Pannoniuson kívül Galeotto Marzio és Hunyadi Mátyás csakúgy, mint Angster József, a neves pécsi orgonakészítő.



Azt hiszem lassan alapértelmezetté válik számomra, hogy a véletlenül megkaparintott, véletlenül felfedezett könyvek lesznek a legjobb olvasmányok. Pierrot új könyvével is így jártam. 

Karácsony közeledtével már kezdem tiszta ideg lenni. A kívánságlistámon szereplő könyvek csak nem akartak megjelenni, legalábbis nem mind. Na, akkor mi legyen? Mindenhogyan a neten akartam könyvet rendelni a családnak, de csak nem sikerült összekaparnom 10 000 ft-ot, hogy ingyen hozzák ki. Hiába keresgéltem, nem találtam semmi jót. Aztán egyszerre csak ott volt. Aztaaa gondoltam. Nem is hallottam róla, hogy a Jumurdzsák gyűrűjének újabb folytatása készülne. Tiszta szégyen, de ez van.

Szóval hamar gyorsan meg is rendeltem ezt a könyvet is, és vártam a karácsonyt, hogy jól meglepődjek, amikor kibontom az ajándékomat :D :D
Aztán karácsony után neki is estem. És persze nem csalódtam!

Nagyon tetszett. A történet ezúttal Pécsett játszódik és főhősünk újabb rejtély nyomába ered. Persze a szálak ezúttal is az időutazáshoz vezetnek. A történet onnan kezd igazán érdekes, és humoros lenni, amikor feltűnik a színen Pocok, egy tizenhárom éves árva kisfiú, aki nagyobb hacker mint azt a kora indokolná :D
Nem semmi a kiccssávóó!

Persze ezúttal is bebarangolhatjuk az adott város minden zegét-zugát, ami szerintem nagy ötlet az íróktól, mert mi magyarok hajlamosak vagyunk nem sok mindent tudni a saját városainkról, kultúránkról.... had ne sorolajam.
Több olyan hely és személy is helyet kapott a könyvben amikről, akikről tuti hogy semmit sem tud az átlag ember, ami nagy szégyen. Pedig hány értékes embert adtak a történelemnek a magyarok.

Szóval hajrá!
Tessék elolvasni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...