2013. október 27., vasárnap

John Scalzi: Vének háborúja

Fülszöveg: John Scalzi a Vének háborújában egy olyan világot ír le, ahol az ember már űrbéli gyarmatokon él, és folytat kegyetlen harcokat újabbakért a Gyarmati Véderő vezetésével. Erre mindenképp szükség van, ugyanis az erőforrások szűkösek, lakható bolygókból pedig kevés van, és emiatt a kivándorlást erősen korlátozzák a Földről. Sokaknak csak az a lehetőség marad, hogy a hetvenöt éves kort elérve jelentkezzenek katonának, majd két év frontszolgálat után letelepedjenek valamelyik kolónián, busásan megjutalmazva. Nem csak emiatt hangzik csábítónak ez a lehetőség: a közvélekedés szerint a Gyarmati Véderő valamilyen módszerrel meg is fiatalítja az embereket, hiszen öregekkel nem lehet harcba indulni.
Úgyhogy John Perry két dolgot tett a hetvenötödik születésnapján. Meglátogatta a felesége sírját, majd belépett a hadseregbe. Csak két évet kell túlélnie. Azt viszont még ő sem sejti, hogy milyen megpróbáltatások várnak rá – a brutális háborúk és az otthon fényévekre nyúló távolsága örökké megváltoztatja az embert. Valami sokkal különösebbé és veszélyesebbé.


Újabb könyv, amit kölcsön kaptam és a világa egy kicsit távol áll tőlem. Annyira, hogy nem is emlékszem, hogy olvastam-e valaha sci-fit. Nem tom. Talán nagyon régen. 
Azt kell, hogy mondjam, mégis tetszett.
Az eleje, kissé nekem Avatar jellegű volt. A másik test, tudat átkapcsolás, más bőrszín, extra tulajdonságok stb. Gondoltam is magamban, hogy ezt már láttam valahol. Aztán megindult a történet. Háború, különböző élőlények, bolygók, űrutazás, univerzum stb. Kezdett érdekes lenni.
Tényleg letehetetlen volt. Még a sok tudományos duma is érdekes volt.

Aztán utána is néztem a könyvnek. Kiderült, hogy további kötetei is megjelentek már. 


Asszem ezeket is el kell olvasnom. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...