2012. augusztus 10., péntek

Albert Zoltán: Az alkimista-kódex

Borító: Az alkimista-kódex (Könyv) - Albert Zoltán

A krimi főszereplői, a geológus és a fiatal kutatónő egy tragikus barlangi balesetben találkoznak először.
A rejtélyes balesetben életét veszti a kutatónő régészprofesszor édesapja is, aki egész életében elveszett történelmi ereklyék után nyomozott. Kutatásai során összefüggéseket fedezett fel a középkori misztika és a Szent Korona története között. Talált egy alkimista kódexet, mellyel lánya és segítője misztikus utazásra indul a középkorba. Kalandjaik során kénytelenek felfedezni, hogy saját múltjuk és a magyar királyok, különösképpen Mátyás és Zsigmond rég elfeledett szellemisége a távolból is hatással van a ma eseményeire...
Vajon sikerül-e a hősöknek, a geológusnak és a fiatal kutatónőnek leküzdeni a középkorból megidézett gonoszt?
Fordulatos, izgalmas, magával ragadó, több helyszínen, várkastélyok misztikus környezetében, titkos barlangjáratokban, földön-vízen-levegőben játszódó történet.

Kíváncsian kezdtem el olvasni ezt a könyvet. A fülszövege igazán sokat sejtető volt. Érdekelt, hogy mit tud kihozni belőle az író. Azt kell, hogy mondjam sokat. Nekem kimondottan tetszett. Sok szép helyen megfordulhattam olvasás közben, ráadásul itt Magyarországon. Sok olyan történelmi és mindenféle más dolgot megtudtam amit nem tudtam. Ráadásul mindezt egy fordulatos, nem unalmas humoros regényben. Persze érezhető rajta más írók vagy kalandfilmek hatása, de az nem baj. Sőt... szerintem éppen, hogy jó. Örülök neki, hogy magyar írótól ilyen ró kis regényt olvashattam.


Elől már a fülszövegből kiderülhetett, hogy miről is szól a könyv nagyjából. Annyit még hozzátennék, hogy azért is érdekes a könyv, mert a főszereplő barlangász nem éppen ismeri sem a történelmet, sem a régészetet, sem az alkímiát. Csak egy ember aki belekeveredik dolgokba. Mégis megállja a helyét. Jó a kontraszt a másik főszereplő(nő)vel, aki első olvasásra egy beképzelt fennhéjázó csaj benyomását kelti. Kettejük párharca igazán jól van ábrázolva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...