2012. július 17., kedd

Gábor Ende - Pierrot: Az ördög köve

Gábor Endre - Pierrot - Az ördög köveEgy mecseki falu rejtélyes pusztulása 1407-ben... Egy égből zuhant lebkő titka... Szerencsevadászok és tudósok küzdelme... Jonathan Hunt, a New York Times újságírója visszatér... A "Jumurdzsák gyűrűjé"-nek főhőse a bravúros egri nyomozás után két évvel Debrecenbe látogat, ahol szinte az égből pottyan ölébe egy újabb rejtély. Megismerkedik egy vonzó atomfizikusnővel és forrófejű öccsével. A fiú eltűnik, és a szálak ezúttal is a múltba vezetnek. A kalandokban és váratlan fordulatokban bővelkedő nyomozás évszázadokkal repíti vissza az időben Jonathan Huntot. A könyvtárakban, múzeumokban meglelt dokumentumok, kéziratok és levelek különös természeti jelenség létezésére utalnak. A Magyar Faustként ismert legendás debreceni tanár, Hatvani István hagyatékából kiderül, már ő is vizsgált a 18. században egy bizonyos égi eredetű követ, amely óriási kristályt, talán gyémántot rejt. Az értékes kincsért századokon átívelő hajsza kezdődik. A tét óriási, Jonathan Hunt ugyanis kideríti: az "ördög köve" halálos miazmát rejt, amely akár az egész emberiséget elpusztíthatja... 

Nagyon vártam már ezt a könyvet. A Jumurdzsák gyűrűje annyira tetszett, hogy ismét bízni kezdtem a magyar írókban, akik jó szórakoztató könyveket írnak. Kissé csalódtam. A jó hír az, hogy nem olvastam ki 2 nap alatt, tehát tovább tartott... a rossz hír viszont az, hogy nem vagyok se fizikus, se atommagkutató, így az a sok info amit a könyv tartalmazott elég soknak bizonyult. Sokat el is felejtettem azóta. Szóval a fő gondom a tudományos téma alapos voltában rejlik. A kevesebb néha több. 
Szerkezetileg, tartalmilag jó könyv, a sztori is igen érdekes és izgalmas. Persze a végére felpörögnek az események ami megint jó, és visszautalnak az elő kötetre is ami magában rejti a folytatást is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...